Samarbetsavtal – byrå och kommunikatör i ett
Vi tecknar ofta ett samarbetsavtal med våra kunder. Ett samarbete där du får både byrå och kommunikatör i ett – och i en omfattning ni verkligen behöver. Kanske vill man ha extra hjälp i ett projekt, med en viss form av marknadsföring som exempelvis sociala medier – eller så vill du inte anställa en heltidspersonal.
Vi följs åt via möten digitalt eller på plats hos dig. Utifrån dessa planerar vi kommunikationsarbetet i ett årshjul. Därefter håller vi oss till de timmar vi satt upp i samarbetsavtalet – och fyller kommunikationsåret med det ni behöver och vill satsa på. Skapa innehåll till sociala medier, skapa trycksaker, kommunikationsrådgivning, projektledning, grafisk design, arbete med er webb och kontakt och stöd till personal. Allt med bas i en inledande workshop som skjuter startskottet för samarbetet och där vi tillsammans kartlägger vad som är viktigast utifrån ert varumärke, affärsmål och önskan.
Så enkelt är det!
Fördelar med samarbetsavtal
- På plats hos dig när du önskar – digitalt när du behöver
- Fast pris – lägre timtaxa
- Bara timmarna du behöver
- Passar dig som inte kan eller vill anställa en egen kommunikatör
- Fördelarna av både kommunikatör och reklambyrå – i ett och samma samarbete
- Kommunikationsarbete och marknadsföring som blir av
- Strategisk bas som analyseras och följs upp kontinuerligt följs upp för att driva era affärsmål
Tillsammans med dig kan vi exempelvis:
- Skapa tryckt och digitalt innehåll utifrån en befintlig grafisk profil – eller ta fram en ny.
- Skapa innehåll i form av planering, varumärkesbyggande berättelser, foto och film till era sociala medier.
- Bygga webb eller uppdatera befintlig med nya medarbetare, sökoptimering, nyheter osv.
- Skriva text såsom pressmeddelande, kundcase, redaktionellt material för magasin, copy och liknande.
- Planera och följa upp digital annonsering.
- Skapa bildbank med foto och film för företaget.
- Finnas med och bolla, planera och lägga strategi kring kommunikation, varumärke och marknadsföring.
- Trycksaksproduktion.
- Vi kan vara en kommunikationskompis i gänget helt enkelt!
Det här säger några av våra kunder
"Proffsiga och jobbar nära oss. God förmåga att sätta sig in i vår verksamhet och uppvisar flexibilitet när vi med kort varsel önskar hjälp. Alltid ett trevligt bemötande med goda och kreativa ideér."
Johanna Karlin, Travbanechef Årjängstravet
För oss som en mindre organisation är det en fördel att ha ett samarbetsavtal med HELLO eftersom vi då får tillgång till hela byråns samlade kompetens vilket vi inte skulle ha tillgång till genom att anställa en person. Vi har regelbundna avstämningar med vår kontaktperson Josefin och arbetar även väldigt effektivt tillsammans i Trello vilket medför att det inte är något hinder att vi inte arbetar i samma stad. HELLO är väldigt flexibla när det gäller att planera och utföra arbetet som vi efterfrågar. Vi får alltid ett positivt bemötande och det finns inga utmaningar som HELLO duckar oavsett om det gäller bild, text, film eller hemsida.
Ellinor Stattin, grundare AjaBajaCancer
Samarbetet med HELLO har varit super! En professionell, följsam och snabb byrå som är måna om att leverera - och dessutom väldigt trevliga att ha och göra med. Deras insats i att lyfta NRC Group Sveriges hållbarhetsarbete har varit väldigt uppskattad, och bidragit både till vårt employer brand och till intern stolthet bland våra medarbetare. Mina varmaste rekommendationer!
Theresa Flodman, kommunikationschef NRC Group Sverige