Hjälp med sociala medier?

De flesta företag har en, eller flera sociala kanaler, där man försöker marknadsföra sig gentemot sin kundgrupp. Man postar ganska likartat innehåll och kanske har man testat att annonsera vid något enstaka tillfälle. Men det finns så mycket mer att göra! Vägen dit är inte omöjlig. 

Närvaron i sociala medier behöver bygga på en strategi, dvs. vad har du får mål, syfte och varumärke att utgå ifrån. Utifrån detta tar man fram en innehållskalender som kan se ut på flera olika sätt innan man sätter igång och producerar själva innehållet. Innehållet produceras sedan kontinuerligt och hela tiden med syftet för den digitala närvaron som utgångspunkt. Man kan också lära sig mycket intressant (och affärsmässigt användbart) om sin målgrupp just av en god digital närvaro. Win-Win.

 

Verktyg:

  • Annonsering och kampanjer
  • Evenemang
  • Grupper
  • Rörligt
  • Följetång
  • Dela din kunskap
  • STATISTIK
  • Mm.

 

Med jämna mellanrum handlar det sedan att följa upp närvaron för att på så sätt förbättra denna. Kan man utläsa vilka tider på dagen inläggen blir mest lästa? Hur stor spridning får vi när vi visar fredagsfikat kontra tjänsteutbudet? När man gjort detta så försöker man vässa sin digitala närvaro, lära sig, utveckla och arbeta vidare.

 

Att ta in hjälp? (som oss exempelvis)

När man tar in hjälp inom sociala medier så är det precis som en godispåse. Du väljer själv hur mycket du lägger ner i den, eller hur lite. Man kan få konsultation eller stötvisa insatser inför exempelvis evenemang eller händelser man vill marknadsföra, men man kan också få ta del av hela den strategiska processen.

 

Vår arbetsprocess:
Alla relationer inleds med ett kostnadsfritt möte där vi ser hur vi skulle kunna hjälpa ditt företag och hur vi skulle kunna gå vidare tillsammans. För att skapa goda resultat i dina sociala kanaler.

 

  • Möte med digital strategi: Vi sätter tillsammans en digital strategi utifrån vår egen mall som grund för den digitala närvaron. Vi planerar innehåll, frekvens, omfattning och vilka kanaler som känns intressanta.
  • Produktion: Löpande enligt överenskommelse.
  • Möte: Avstämning och ytterligare planering.
  • Månadsvis: Rapport med analys av er statistik förklarat på ett enkelt sätt.
  • Jour: Det ingår alltid en ”jour”, vilket innebär att vi tar emot frågor, meddelande och ser till att människor får rätt svar och positiv feedback.

Lämna en kommentar